Re: Pakket installeert niet goed

On Tue, Aug 16, 2011 at 10:23:23AM +0200, Paul van der Vlis wrote:

> Hmmm, ik heb gdm3 een keer verwijderd met "--purge", maar gdm nooit. Zal
> ik proberen.  Dus eerst installeren, dan verwijderen met "--purge", dan
> weer installeren.

dpkg, dat is de laag onder apt-get, aptitude en dergelijke
doet wel een install als er omgevraagd wordt.

   dpkg --install /var/cache/apt/archives/sudo_1.7.4p6-1_i386.deb

Eigenlijk is het andersom.  apt-get & aptitude zijn een laag om dpkg.

Nalezen van de aptitude en apt-get  manual pages leerde dat
die twee ook  'reinstall' mogelijkheid hebben.

Prettige verjaardag