Buurtlinux

Hallo beste mede-Debian-enthousiastelingen!

Ik wil jullie graag op de hoogte brengen van een nieuw Nederlands
initiatief genaamd Buurtlinux (zie www.buurtlinux.nl). Het doel van deze
website is om het gebruik van Linux (van om het even welke
Linux-distributie) te bevorderen onder de 'gewone' computer-gebruikers.
Onder 'gewone' gebruikers versta ik dan gebruikers die het installeren
van een besturingssysteem en het oplossen van computerproblemen graag
overlaat aan hun handige neefje (of nichtje). Mensen met een
Terminalfobie dus.

Deze gebruikers zullen niet snel overstappen van hun standaard
geïnstalleerde Windows (of OSX) naar Linux. Maar wellicht met het juiste
handige neefje in de buurt wel! Dus een ieder van jullie die zijn hand
niet omdraait voor het installeren van Debian (of een van Debian
afgeleide distro) en het helpen van andere gebruikers met problemen,
nodig ik uit zich aan te melden bij Buurtlinux.

Als je je hebt aangemeld kunnen andere mensen je flaggetje vinden op een
Google Map met daarbij een manier om met je in contact te komen. Je kunt
natuurlijk per keer dat iemand contact met je opneemt bekijken of je
tijd hebt of niet. No strings attached.

Wees welkom op www.buurtlinux.nl en spread the word!

Vriendelijke groet,
Ruud Beukema