Het vervangen van een schijf in een raid configuratie

Hoi,

Ik gebruik mdadm om 2 schijven te spiegelen via raid1.
Mijn uiteindelijke doel is ervoor te zorgen om beide schijven te vervangen door grotere schijven zodat ik de raid partitie te vergroten.

Om te beginnen met de 1e schijf, verwijder ik deze softwarematig:
mdadm /dev/md0 --fail /dev/sdb1
mdadm /dev/md0 --remove /dev/sdb1

Daarna shutdown, en de fysieke schijf vervangen en daarna partitietabel dupliceren:
sfdisk -d /dev/sda | sfdisk /dev/sdb

Nu sdb weer toevoegen en beide schijven laten syncen:
mdadm /dev/md0 --add /dev/sdb1

Als alles klaar is reboot ik, en na de 2 keer gaat het mis: md0 blijkt slechts actief te zijn met 1 uit 2 mirrors.
Na nadere inspectie uit de bootlog zie ik deze melding:
"md: kicking non-fresh sdb from array!"

Ik weet zeker dat ik het sync-proces geheel heb af laten lopen, alvorens het systeem te rebooten. De toegevoegde schijf is net nieuw, dus daar zal het ook niet aan liggen.

Ik zal vast iets simpels fout hebben gedaan of vergeten...

Bedankt,
Tijmen van der Burgt