Re: Pas op met upgraden kernel

Op 25-03-11 10:47, KAs Coenen schreef:
> enig idee wanneer dit wordt opgelost en of er misschien een workaround is?

Een echte oplossing is er nog niet, behalve dan niet upgraden naar
kernel 2.6.32-31 (wat in Debian 6.0.1 zit). Je kunt evt. tijdelijk deze
regel in je sources.list disabelen:
deb http://ftp.nl.debian.org/debian/ squeeze-updates main
Of alleen het kernel d.m.v. pinning vastzetten. Realiseer je dat dit
geen security-update is en je dus best even zonder kunt.

Mocht je het probleem al hebben, dan is een workarround het downgraden
naar het vorige kernel. Mocht je daar moeite mee hebben, vraag hier dan
even om hulp.

Het valt me overigens wat tegen dat er geen officiele mededeling over
komt van het stable-release-team o.i.d., en dat ook de kernel niet
tijdelijk uit het repository wordt gehaald tot er een oplossing is.
Misschien moet er eens goed worden nagedacht over wat te doen bij dit
soort problemen.