Re: kvm-qemu

Op 23-02-11 15:14, Paul van der Vlis schreef:
> Hallo,
>
> Onder Lenny functioneerde qemu met kvm prima met onderstaand commando
> als gewone user:
> kvm -hda /vm/squeeze/squeeze.img -m 512
>
> In Squeeze functioneert het netwerk echter niet meer, ik kan vanuit de
> VM niet meer het internet op. Ik kan wel naar mezelf en naar de gateway
> pingen, maar daar blijft het bij.
>
> Onder Lenny was het ook niet optimaal overigens, daar werd een apart
> subnet aangemaakt met een eigen DHCP. Maar ik kon wel zonder problemen
> het internet op. Ik wou daar eigenlijk altijd nog eens een bridge maken
> [...]

Ik heb het aan de praat, deze pagina was zinnig:
http://sfxpt.wordpress.com/2011/02/08/manually-setup-kvm-public-bridge/

Het punt was vooral dat ik naast een bridge ook een tap device moest
hebben. Ik start de VM nu met zoiets (als gewone user die lid is van de
groep kvm):

kvm -m 1024 -net nic -net tap,ifname=tap0,script=no -hda squeeze.img

De VM komt nu gewoon in het netwerk.

Heb tap0 nu met de hand gemaakt en toegevoegd aan br0, moet er nog
achterkomen hoe ik dat automatisch doe. Het lijkt er op dat het bestand
/etc/qemu-ifup hier iets mee te maken heeft, maar als ik dat gebruik
zoals het is, dan geeft het vooral foutmeldingen.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--
http://www.vandervlis.nl/