Re: Volatile en backports in Squeeze

On 16-2-2011 9:54, Paul van der Vlis wrote:
> Wat ik me nog afvraag is wat er gebeurd als ik bovenstaande regel voor
> backports in mijn sources.list heb staan, en ik installeer een pakket
> wat alleen in squeeze-backports staat zonder "-t squeeze-backports".
> Wordt er dan ongemerkt een backport geinstalleerd of niet?

Ja. Als een pakket gewoon in squeeze zit, dan heeft dat pakket prio 500,
en de versie in backports prio 100. Zonder '-t' krijg je dus niet zomaar
de versie uit backports.

Beschikbare versies, prioriteiten en welke versie je systeem het liefst
wil installeren ('Candidate') kun je zien met 'apt-cache policy <pakket>'.

Als er echter geen versie in squeeze zit, dan is de hoogst beschikbare
prio dus 100, en zal je die gewoon krijgen. Dit kun je ook testen door
het 'squeeze' repository uit te commenten in je sources.list.

Groeten,
Martijn.