Re: Welk moederbord voor Debian stable?

Op 29-12-11 14:19, Mark Stunnenberg schreef:
> Debian HCL?
>
> http://kmuto.jp/debian/hcl/

Dit gaat over kernel 3.0, die is er niet voor stable. Er is wel een
backport van 2.6.39 (en er is ook een niet-officiele installer met die
kernel).

En ik mis ook een pagina die me de output van lspci kan vertellen van
een moederbord. Bovengenoemde pagina wil immers de output van lspci.

Vreemd eigenlijk dat er voor Debian geen fatsoenlijke lijst is met
hardware die het gewoon doet. Het is altijd weer moeilijk.

Wat ik eigenlijk liever zou zien is een lijst die je in het algemeen
verteld welk moederbord geschikt is voor welke Linux kernel, dus niet
distro-specifiek. Wellicht met wat distro-specifieke opmerkingen als
extraatje. Verder wil ik natuurlijk geen moederborden zien die niet meer
verkrijgbaar zijn.