Re: Beast attack kwetsbaarheid van webservers

Op 19-12-11 10:02, Winfried Tilanus schreef:
> On 12/18/2011 03:19 PM, Paul van der Vlis wrote:
>
> Hoi,

> Bij de Beast Attack wordt een stuk Java code geladen in de browser die
> vervolgens een zwakte in de implementatie van TLS gebruikt om een
> Man-In-The-Middle-Attack uit te voeren tegen een beveiligde sessie. De
> Java is nodig om uit de sandbox van de browser te breken.
>
> Het principe van de aanval was al veel langer bekend, alleen recent is
> er code gemaakt die de aanval uitvoerbaar maakt. De aanval valt mijns
> inziens echter nog steeds in de categorie 'geavanceerd'. Ik verwacht dat
> [...]

Hartelijk bedankt voor je uitleg!

Als ik het goed begrijp is een client dus ook kwetsbaar als ik alles in
orde zou hebben server-side (met TLS 1.2), maar hij een oudere browser
gebruikt waardoor teruggevallen wordt op TLS 1.1 of 1.0. Tenzij ik
alleen TLS 1.2 zou toestaan en daarmee allerlei mensen buitensluit (b.v.
mijn klanten en mezelf, die Debian stable browsers op de desktop draaien..).

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.