Supervisor programma

Hallo,

Ik ben op zoek naar een *simpel* commandline programmaatje waarmee ik
iets kan starten, en indien dit crasht het automatisch weer herstart
wordt. Mocht dit crashen steeds weer gebeuren dan moet hij toch
ophouden, want je kunt niet blijven herstarten. Het zou prettig zijn als
er nog een configureerbare actie kan plaatsvinden, zoals een mailtje
versturen.

Ik heb gekeken naar supervise uit het pakket daemontools. Nadeel vind ik
dat het een directory verwacht met daarin een programma "run", ik heb
liever iets wat ik gewoon kan aanroepen, zoiets:
supervise /path/programma
Verder heb gekeken naar runit, maar dat lijkt meer een vervanging van
init. Verder heb ik gekeken naar supervisor, maar dat start direct al
een daemon waar ik niet op zit te wachten, en de documentatie vind ik
nogal complex.

Uiteraard kan ik zoiets zelf maken met een loopje, maar er zijn vast al
tallozen geweest die iets dergelijks hebben gemaakt (nu maar hopen dat
het ook nog simpel gebleven is).

Iemand een tip?