prullenbak vol

Als ik in Digikam of Dolphin een bestand probeer te verwijderen, krijg
ik een pop-upmelding "De prullenbak heeft zijn maximum grootte
bereikt. Ruim de prullenbak handmatig op."

Volgens Dolphin stond in de trash:/ 1 bestand met een grootte van 130
bytes; inmiddels heb ik de trash:/ geleegd en geeft een 'du -sh
/home/arjen/.local/share/Trash/' nog maar 64K. Maar nog steeds krijg
ik dezelfde melding dat de prullenbak vol is. Er is 133Gbyte
beschikbaar in /home.

Uitloggen en weer inloggen heeft niet geholpen.
In de Gnome-omgeving is ook trash:/// helemaal leeg (volgens de
filebrowser; hoe heet die ook alweer?)

Het is niet dit probleem:
<http://mail.kde.org/pipermail/digikam-devel/2010-September/045417.html>
want ook Dolphin heeft er last van. De overige meldingen die ik met
Google vind gaan over een verkeerd getoond trashcan-icon.

Weet iemand waar ik verder kan zoeken?

Vriendelijke groeten,
Arjen Bax