Re: update-rc.d vraagje

On 12/03/2010 12:52 PM, Vincent Zweije wrote:

Hoi,

> Zo heb ik bijvoorbeeld in /etc/init.d/firewall:
>
>     ### BEGIN INIT INFO
>     # Provides:          firewall
>     # Required-Start:    $network
>     # Required-Stop:
>     # Default-Start:     S
>     # Default-Stop:      0 6
>     # Short-Description: Firewall rules
>     ### END INIT INFO

iptables en ip6tables kunnen prima regels toevoegen voor interfaces die
nog niet bestaan. Dus kan je, als je geen fancy dingen doet in je
firewall script als loggen of zaken die in /usr staan aanroepen,
"Required-Start:" leeg laten. Dat levert bij mij (op mijn laptop) op dat
de firewall op 01 terecht komt. Werkt prima, en dat is een heel
comfortabele plaats voor een paranoïde firewall freak als ik... ;-)

groet,

Winfried