Re: update-rc.d vraagje

Huub Reuver schreef:

> Dependency based booting betekent dat je probeert alle scripts zo laat
> mogelijk te booten voor je de login start en dan nog het liefst parallel.
> Het doel is de gebruiker zo snel mogelijk een x-prompt te tonen zelfs
> als in de achtergrond nog services moeten starten.

Misschien moet ik het anders gaan benaderen, en iets stellen als:
"firewall moet up zijn voordat netwerk up mag komen" o.i.d.

> [...]
>
> Als je zo snel mogelijk een firewall wilt starten zou ik voorstellen:
> /etc/rcS.d/S41-firewall
>
> "* After the S40 scripts have executed, all local file systems are mounted
>   and networking is available. All device drivers have been initialized.
>
> * After the S60 scripts have executed, the system clock has been set, NFS
>   filesystems have been mounted (unless the system depends on the automounter,
>   which is started later) and the filesystems have been cleaned."
>
> Dit betekent wel dat de firewall in elke runlevel start direct nadat het

Dat begrijp ik wel, maar de vraag is vooral: "hoe zorg je dat het ook
gebeurd". Ik geef een commando en er gebeurd wat anders lijkt.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--
http://www.vandervlis.nl/