Re: Probleem met netwerkchip RTL8111/8168B

Paul van der Vlis schreef:

> Maar ik zou graag een inschatting willen of dit probleem snel oplosbaar
> is, of dat ik het moederbord beter terug kan brengen.

Het lijkt niet goed oplosbaar en het blijkt dat vrijwel alle AMD
moederborden op het moment een Realtek netwerkchip gebruiken.

Dit type wat niet goed werkt wordt in de specs aangeduid als "Realtek
8111E". Het lijkt erop dat die het alleen doen met een binary driver (of
misschien met een heel nieuwe Linux kernel).

Soms zie ik echter ook de "Realtek 8112L" en het lijkt erop dat deze wel
ondersteund wordt. Ze zitten o.a. in moederborden van Asus die met
"M4A785" beginnen. Ik denk dat die wat ouder zijn.

Verder lees ik hier een testbericht met succes met die Realtek 8112L:
http://www.freesoftwaremagazine.com/columns/easy_and_inexpensive_quad_core_system_debian_or_ubuntu_gnu_linux_0

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--