Probleem met nieuw XS4all UMTS modem

Hallo,

Ik heb deze vraag al op verschillende plekken gesteld, maar nog geen
bevredigend antwoord. Wellicht is er hier iemand die meer weet.

Ik heb gewerkt met verschillende Huawei USB modems (E180, E220) en dat
ging steeds goed. Nu heeft XS4all een nieuwe geel USB modem, (Huawei
e1780) en dit levert nogal instabiele connecties op.

Kent iemand dit probleem?

Of is hier wellicht iemand die zegt "ik gebruik dat modem en bij mij
werkt alles wel perfect" ?

Op het moment gebruik ik networkmanager van Squeeze om te connecten.
Verder een Debian kernel 2.6.32.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--