Re: Umask bij SFTP instellen

Hallo,

> moet,
> Bijvoorbeeld: waarom is er geen upgrade mogelijk van lib32asound2? Is
> die verdwenen uit testing, en wat is dan de vervanging ervan? En welke
> pakketten hebben het nodig, en kunnen die misschien gewoon weg? Voor je
> het weet ben je uren bezig.

> ja ik zou voor dpkg-buildpackage nog een dch commando aanroepen om
> versienummer en de package naam aan te passen, dan blijf je package
> teminste herkenbaar als  custom build ipv dat het lijkt op een stock
> package.

En je wilt eigenlijk altijd het bouwen van Debian packages in een 'cleane'
chroot-omgeving doen. Daarvoor zijn tools als 'pbuilder' en 'cowbuilder'
bedacht.

Na het opzetten van een pbuilder omgeving (wat niet moeilijk is) bouw je
het pakket met he commando 'pdebuild', in plaats van 'dpkg-buildpackage'.

Groeten,
Martijn.