Re: smb.conf plots gewijzigd

Sjoerd Hardeman schreef:

> Gezien het feit dat ik geen recente samba security issues kan vinden,
> lijkt het er niet op dat er een recente update van samba geweest is. Dat
> is namelijk het enige wat ik verder kan verzinnen anders dan swat,
> webmin en gebruikers.
> Wellicht kan je in de aptitude- of dpkg-log kijken of toevallig toch een
> (re)configure van samba gedraaid is?

Ik heb daar gekeken, die was er niet. Ik had die dag wel een nieuwe
kernel geinstalleerd, maar daar zat een paar uur tussen.

> Kijk ook even naar de
> wijzigingsdatum van smb.conf. Met die tijd kan je dan bijvoorbeeld in
> /var/log/auth.log kijken wie er was ingelogd, en in andere logs zoeken
> naar een mogelijk schuldig proces.

Ja, had ik al gedaan. De beheerder (of iemand anders met zijn paswoord)
heeft een minuut daarvoor een "su" uitgevoerd. Ik heb hem gevraagd wat
hij toen heeft gedaan, maar nog geen antwoord. Het zal wel een foutje
geweest zijn, maar wat weet ik niet.

In principe is het natuurlijk nog mogelijk dat het bestand meerdere
keren gewijzigd is. Aan de datum zie ik alleen de laatste wijziging.

Bedankt voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,
Paul van der Vlis.

--