Re: posixAccount als default instellen

Op 9 december 2009 11:55 schreef Wouter Verhelst <wouter@debian.org> het volgende:
On Tue, Dec 08, 2009 at 12:23:08PM +0100, Tha Docta wrote:
> Hallo,
>
> Op het moment dat er een nieuwe gebruiker aangemaakt wordt in LDAP wordt er
> gebruik gemaakt van het "account" object class maar, deze gebruikt niet de
> attributen die ik nodig heb.
> Het "posixAccount" object class doet dat wel maar ik krijg het niet voor elkaar
> om deze als default te gebruiken als er een nieuwe gebruiker aangemaakt moet
> worden.

Hoe maak jij gebruikers aan in LDAP? Het is waarschijnlijk de tool die je
gebruikt die anders geconfigureerd moet worden.

LDAP an sich doet niet aan accounts maken.

--
The biometric identification system at the gates of the CIA headquarters
works because there's a guard with a large gun making sure no one is

Ik heb LDAP geconfigureerd met Webmin. Dus als ik een gebruiker aanmaak dan gebeurd dat via webmin. Als de gebruiker is toegevoegd dan kan ik deze ook terugvinden via phpldapadmin (dat gaat dus goed zou je zeggen) maar zonder het posixAccount object class met bijbehorende gegevens.