Debian på Acer Aspire E 11 E3-111-C6SR

Jeg købte en billig til Acer Aspire (2000 kr) beregnet på win8, og den er da også pænt syltet ind i MS. Det lykkedes mig dog (F2 ind i bios og så til boot for at boote fra usb) at få installeret ubuntu og kubuntu, og især kubuntu fungerede fint - undtagen ved halt og hibernate=død ... boot krævede gerne adskillige forsøg, og fungerede stort set kun for kubuntu og ved ca. hver anden-tredje forsøg.

Debian stable fungerer derimod bortset fra at touchpad hakker og mangler scroll - der måtte også en backdoor-kerne til wifi. Der var også seriøse problemer med kde, og gnome kører kun med det gamle skrivebordslayout.

Men debian testing med xcfe fungerer faktisk super - der skulle dog lidt tilpasning til før touchpadden fungerede perfekt.

Måske kunne stable også bringes til at virke med touchpad og xcfe?

Debian rykker!!!

Flemming