Re: Nem-login - for de lidt paranoide

Jeg er lidt sart med lukkede programmer, der kan skrive paa min disk, saa jeg har lavet en separat konto til NemID brug, der bliver nulstillet hver gang jeg logger ud:

sudo adduser --no-create-home \
             --home /var/tmp/nemid \
             --ingroup nogroup \
             nemid

sudo tee /etc/gdm3/PostSession/Default << DONE
#!/bin/sh

rm -rf                      /var/tmp/nemid
echo $'#!/bin/sh\nexec iceweasel http://min.netbank.dk' \
                          > /var/tmp/nemid/.xsession
chmod +x                    /var/tmp/nemid/.xsession
chown -R nemid:nogroup      /var/tmp/nemid

exit 0
DONE

sudo chmod +x  /etc/gdm3/PostSession/Default

God fornøjelse,

Jacob
--
»Mandage! Hvem opfandt noensinde mandage?«
»Ups! Det gjorde jeg jo selv!!«