Re: Creative Audigy initialisering problem

Finn Aarup Nielsen wrote:

> Jeg har et Creative Audigy lydkort som ved computerens opstart ikke vil
> initialiseres. Det er vist sket efter jeg fik Debian Etch eller Linux 2.6
> indstalleret, - det har altså virket før. Jeg kan efter opstart skrive
>
> # modprobe snd-emu10k1
> # /etc/init.d/alsa force-reload
>
> ... hvorefter at lydkortet kommer til at virke. Hvordan mon det kan være?
> I sysloggen står blandt andet:
>
> cannot find the slot for index 0 (range 0-0)
> EMU10K1_Audigy: probe of 0000:00:0f.0 failed with error -12

På din beskrivelse lyder det til at dit lydkort tidligere blev genkendt
automatisk (af hotplug, udevd, discover1 eller discover), men ikke
længere bliver det.

Prøv at tilføje snd-emu10k1 til /etc/modules og genstart.

Alternativt kan du prøve at køre alsaconf (som principielt gør det
samme, men semi-automatisk, og gemmer opsætningen et andet sted).

Det er en regulær fejl du har fundet: Hvis det fungerede tidligere, bør
det også fungere efter en opgradering.

Jeg kan anbefale at du skriver en fejlrapport. Hvis du er uvant med
dette, kan jeg anbefale at installere og bruge pakken "reportbug" som
guider dig igennem processen.

Hvis du er usikker på hvilken pakke du skal binde rapporten på, så gør
det ikke så nøje (uanset at nogle Debian-udviklere kan være hurtige på
aftrækkeren til at skælde ud omkring det!): rapporten kan fint skubbes
videre i systemet. Det er vigtigere at problemer bliver rapporteret end
at rapporten udfyldes perfekt.

Mvh. Jonas

--
* Jonas Smedegaard - idealist og Internet-arkitekt
* Tlf.: +45 40843136  Website: http://dr.jones.dk/

 - Enden er nær: http://www.shibumi.org/eoti.htm