Re: tv optager box

martin larsen wrote:
> Hej ...
>
> Jeg vil prøve at lave en tv optager box og ville høre om der er nogen
> som har et par forslag eller tips til hvorledes det bedst gøres?
>
> Jeg har et Hauppauge WinTV-PVR 150 tv kort som jeg vil prøve at få lidt
> god nytte ud af. boxen skal stå over i et hjørne og ikke tilsluttes et
> tv eller mus og skærm for den sags skyld.
> Jeg vil gerne have muligheden for at styre optagelserne via et web
> interface også kunne tilgå dem via et share.
>
> Jeg har ikke rigtigt nogen ide om hvordan man bedst opnår disse
> [...]

MythTV er komplekst, ja. Men såvidt jeg ved er der ikke rigtigt andre
muligheder.

Den nemmeste måde at komme igang på er nok med følgende:

  deb http://debian-multimedia.org/debian etch main

Check evt. ivtv kerne-modulerne.

Muligvis kan oxine også bruges. Men jeg tvivler...

Meld meget gerne tilbage her på listen med dine erfaringer.