Re: DNS opslag tager en.. ja de tager lang tid.

On Sat, Feb 04, 2006 at 08:23:38PM +0100, Anders Ellenshøj Andersen wrote:
> Jeg kører sid, hvis folk skulle have glemt det.
>
> På det seneste har jeg haft det problem både på min server og min laptop, at
> dnsopslag tager vildt lang tid.

Det kan evt. være et resultat af at din primære navneserver (den første i
resolv.conf) ikke svarer, hvorfor du skal vente på at den sekundære bliver
spurgt (og svarer).

Du kan evt. prøve kommandoen "dig www.google.com" og se hvad resultatet er.

--
Søren O.

"Oh, bother" said the Borg, "we've assimilated Pooh".