Re: dpkg --set-selections < fil

On Wed, Nov 01, 2006 at 04:04:46PM +0100, Flemming Bjerke wrote:
> Der står følgende interessant oplysning i debianguiden:
>
> "Det smarte ved det, er at du kan ligge det ud i en fil
> ved 'dpkg --get-selections > fil'. Det kan være ret nyttigt at gemme denne
> fil, da hvis der sker det at din maskines harddisk ryger eller lign. og
> vil "re-etablere" dit system, kan du gøre det ved 'dpkg --set-selections <
> fil'."
>
> Men dpkg kan vel ikke selv gå ud at hente pakkerne?

Sakset fra "man dpkg":

You might transfer this file to another computer, and install it
there with:
            dpkg --clear-selections
            dpkg --set-selections <myselections

Note that this will not actually install or remove anything, but
just set the selection state on the requested packages. You will
need some other application to actually download and install the
requested   packages.   For  example,  run  dselect  and  choose
"Install".

--
Søren O.

"Oh, bother" said the Borg, "we've assimilated Pooh".