Re: Unstable pakker på Sarge

Bjerke <bjerke@polforsk1.dk> writes:

> Vi har en sarge webserver der kører excellent, bortset fra at vi hjemsøges af
> ulidelige mængder spam. For at gøre noget ved det, installerede jeg tmda som
> kun findes som unstable. Jeg satte unstable in sources.list og i preferences
> skrev jeg:

TMDA er ondt og burde forbydes. Det flytter kun genen fra dig og til
uskyldige mennesker samtidigt med at det generer folk der har en reel
grund til at sende mail til dig.

Hvorfor ikke greylisting eller statistiske filtre?

> Så troede jeg at pingvinen kun ville interessere sig for unstable pakken tmda,
> men nej. Nu mente den at skulle holde 50-100 pakker tilbage - som i øvrigt
> ikke kunne installeres pga. afhængigheder. Så snart jeg fjernede unstable fra
> sources.list og preferences opførte pingvinen sig igen pænt og ordentlig, og
> der var igen ingen tilbageholdte pakker.

Hvilke pakker er det den holder tilbage?

Hvad siger 'apt-cache policy tmda'?

--
 Peter Makholm     |       Why does the entertainment industry wants us to
 peter@makholm.net |      believe that a society base on full surveillance