Re: aptitude og dpkg vil fjerne for meget

Tirsdag den 13. december 2005 10:06 skrev Flemming Bjerke:
> Et stadigt tilbagevende problem - især med ubuntu - er når aptitude/dpkg
> vil fjerne for meget. Eks.
>
> apitutive remove openoffice.org
>
> så ryger ubuntu-desktop lige ud med badevandet ... Hvordan håndteres det
> på rigtig vis?

Tak, for svarene. Der altså ikke rigtig nogen løsning hvis jeg nu gerne vil af
med openoffice.org væk, men bevare ubuntu-desktop. Problemet er i dette
tilfælde  til at leve med, selvom det er lidt fjollet at bevare openoffice1,
når man har openoffice2. I andre tilfælde kan det være mere irriterende.

flemming