Re: [solved] Re: keyboard og mus - problemer

On Tue, Jul 26, 2005 at 01:22:42AM +0200, Vegard|drageV wrote:
> Om du ser i din /etc/X11/XF86Config-4 fil, skal det i seksjonen for
> mus være en linje som ser slik ut:
>
> Option          "ZAxisMapping"          "4 5"
>
> Den er nødvendig for at scrollerwheel skal fungere.

Jeg kan ikke helt sige, hvad der sker omkring musen. Ovennævnte linje
har været der hele tiden. Der er lidt ustabilitet omkring musen. Lige nu
virker den faktisk med scrollwheel. Jeg har dog oplevet, at musen flere
gange efter genstart slet ikke virker. Den er frosset fast på centrum af
skærmen, jeg har kunnet løse det ved at køre:
dpkg-reconfigure xserver-xfree86
-- men det er jo en lidt voldsom løsning.

Jeg skal måske sige, at musen er tilsluttet gennem en switch, jeg har to
computere (1 MS Windows og 1 Linux), der deler skærm, tastatur og mus.
Jeg har dog ikke i de sidste par år på noget tidspunkt oplevet problemer
i forhold til dette.

Men tak for hjælpen.

/Søren