Re: Root login

Hej alle,

Det var lige netop AllowRootLogin=false i /etc/kde3/kdm/kdmrc, der gjorde, at
jeg ikke kunne logge ind som root.

> (hvorfor også logge ind som root i øvrigt?).

For at teste nogle ting.

Jeg har lige nu problemer med programmer der ikke kommer med i KDE's menu, og
jeg ville se om de kommer med når jeg kører som root. Det gør de. Jeg kan ikke
se hvorfor, for rettighederne til det anvendte menupunkt (hvert menupunkt er
åbenbart en fil) ser ud til at være i orden.

Der er ingen menupunkter til AVR/PIC/diverse HAM, så der må jeg have fat i
pakkerne og se hvad de indeholder. Jeg har bl.a. prøvet at afinstallere Klog
og geninstallere, men stadig uden at få menupunkt.

Hvor er det lige, at aptitude lægger pakkerne af ?

Ping.

venlig hilsen / best regards

P.H. Rankin Hansen
Grædstrupvej 53, Grædstrup