Re: Læse-/skrive hastighed på diske

On Monday 28 February 2005 21:57, Lars wrote:
> jeg har lige flyttet 3 GB fra den ene disk til den ande, og det tog 2,5
> time! Virker det af meget, de sidder på hver deres controller (ATA100).
> Hvordan tjekker jeg hastigheden mm..

Så længe vi antager at diskene er rimeligt moderne, så må jeg sige at det
lyder som en del.

Nu her den anden dag flyttede jeg lidt over 10gb fra en 5400 rpm 40 gb Seagate
til en 200 gb Seagate med 7200 rpm begge ret nye harddiske, og det klarede
jeg på 4 minutter, hvilket er omkring 40mb/s så vidt jeg kan regne ud. Begge
diske sidder dog på samme controller på mit Via Epia M10000N motherboard.

Hvad får du ud af at skrive # hdparm /dev/hdX hvor x er de to diske?

Anders

--
 - Debian/Unstable - KDE 3.3.2 - KMail 1.7.2 -