Re: Stabilt system med nyeste kerne (Was: Mount cdrom - Not valid block)

ons, 02 11 2005 kl. 01:27 +0100, skrev Jonas Smedegaard:

> Så dit oprindelige problem er løst. Godt at høre :-)

> Der er flere metoder:
>
> Installeret og opdateret manuelt
> - --------------------------------
>
>  1) Hent yaird, linux-image-686-smp, linux-image-2.6-686-smp,
>     linux-image-2.6.14-1-686 fra et web- eller ftp-spejl
>
>  2) Kør "dpkg -i *"
>
> Dette er aldeles uelegant og uatomatisk. Dette er hvad jeg gør i
> øjeblikket - også for nogle af mine produktionsservere.
>

> Installeret og opdateret m/ aptitude fra sid

> [...]

Efter min mening mangler der en metode. Det er oven i købet også den
nemmeste hvis man ikke absolut skal bruge det allernyeste:

1) Installer stable
2) Sørg for at installere sikkerhedsopdateringer når de kommer

Jeg kan ikke se noget i ovenstående tråd om at det skulle være
nødvendigt med en nyere kerne end hvad der er i stable.

/Jens