Re: Courier-mta, amavisd-new og spamassassin

Lars Lystrup Christensen wrote:
Hejsa nørder...

Nogen der har en god howto til, hvordan jeg får skidtet til at virke?

Mit setup er:

Courier-mta med mysql som backend (brugerne er i databasen...)
amavisd-new med clam AV
spamassassin

alle pakker er installeret med apt-get, så ingen sovs her... Jeg kører
sarge/testing.

Courier-mta virker fint og ingen ko på isen her... Men resten driller...

Håber nogen kan hjælpe...

Hvis du kan nøjes med amavis (dvs. ikke amavis[d|d-new|ng], har jeg skrevet denne howto:

http://sentinel.dk/cookbook/courier-clamav-amavis.txt

For et halvt år siden var dette for mig den nemmeste måde at gøre det på. Måske tingene har ændret sig siden da. F.eks. er der kommet en patch[1] til amavisd-new, som også giver support for Courier. Måske denne var værd at kigge på, da amavisd-new skulle give væsentligt bedre throughput og dermed mindre overhead end amavis. Dog er jeg tilfreds med amavis indtil videre, og det er endda på en gammel pentium 166 m/32MB RAM (modtager cirka 2000 incoming mails i døgnet).

SpamAssasin kan jeg ikke lige give et hint til. Bruger det ikke...

--
Frederik Dannemare

[1]http://marc.theaimsgroup.com/?l=amavis-user&m=105654636219365&w=2