Re: Problemer med netkort

søn, 2003-11-02 kl. 23:23 skrev Lars Lystrup Christensen:
> Jeg har et kæmpe problem, nemlig at min debian kun har fundet det ene
> netkort under installationen på et VIA CL10000
> (http://www.viavpsd.com/product/epia_cl_spec.jsp?motherboardId=161), hvor
> der er 2 netkort indbygget på bundkortet.
> 00:0f.0 Ethernet controller: VIA Technologies, Inc. VT6105 [Rhine-III] (rev
> 8b)
> 00:12.0 Ethernet controller: VIA Technologies, Inc. VT6102 [Rhine-II] (rev
> 74)

Hvilken kerne bruger du?

Prøv med nyeste 2.4 kerne (hvis ikke du benytter den allerede) - og husk
også at kompilere optimeret til Via C3 (fremfor i686 eller k7)!

Eller hvis du vil undgå at kompilere kernen selv: Abonnér på
APT-pakkerne fra http://debian.jones.dk/ - der er bl.a. en 2.4.21-kerne
optimeret til C3 (men om den fungerer optimalt med dit nye motherboard
ved jeg ikke - meld gerne tilbage hvis du prøver!).

> Jeg bruger via-rhine til eth0, men hvordan dælen får jeg eth1 med...?

Du bruger den ældre Via-Rhine VT6102-baserede chip - og skal have en
driver der understøtter dem begge.