Re: Vim

Hej Rune,

* Rune Schjellerup <olberd@odense.kollegienet.dk> [2003-10-21 19:55:45]:
> Efter unstable gik til Vim version 6.2 har jeg haft problemer med at den ikke
> kan finde forskellige filer.

Er der rent faktisk andre filer end syntax.vim den ikke kan finde? Hvilke?

> fx skriver den:
> olberd@ip10:/usr/share/vim$ vim
> Error detected while processing /usr/share/vim/vimrc:
> line   40:
> Can't open file /usr/share/vim/syntax/syntax.vim
> Hit ENTER or type command to continue
>
> syntax filerne ligger under /usr/share/vim/vim62/syntax/syntax.vim, men jeg
> kan bare ikke finde ud af hvordan jeg får Vim til at kigge der efter dem.
>
> linie 40 i vimrc har:
> syntax on

Virker det, hvis du sletter din ~/.vimrc, kører vim, og skriver :syntax on?
Det gør det hos mig.

Personligt bruger jeg følgende, for at aktivere syntax highlighting:

" Load syntax file when vim was compiled with "+syntax"
if has("syntax")
    so $VIMRUNTIME/syntax/syntax.vim
endif

> Det virker heller ikke med den tilføjelse, som pakken kom med til vimrc:
> set runtimepath=~/.vim,/etc/vim,/usr/share/vim/vimfiles,/usr/share/vim/
> addons,/usr/share/vim/vim62,/usr/share/vim/vimfiles/after,~/.vim/after

Det kan jeg ikke se nogen grund til at man skulle tilføje.

  - Morten.

--
http://mbrix.dk/