Re: Network unreachable

henningolsen36@netscape.net (Henning Olsen) writes:

> En utilsigtet handling (som jeg ikke lige kan placere - derfor dette
> råb om hjælp) gør at jeg er nødt til at logge på boxen og skrive
> ifup eth0

Var det kun efter du legede med webmin eller kommer det heller ikke op
når du booter? (Lad være med at prøve, bare hvis du allerede har
prøvet).

Du skal nok kikke i /etc/network/interfaces der bør være en linje der
hedder 'auto eth0' hvis etho0 skal bringes op automatisk.

> Så kommer netværket på igen.
> Jeg er så også nødt til at genstarte SAMBA, for den er faldet af i opstarten.
> Hvordan får jeg netværket til at komme ordentligt med ved opstart?

Og her kan man så savne chkconfig fra Red Hat (jeg ville dog
foretrække et mindre generisk navn).

Findes der i /etc/rc3.d/S* en fil der linker til /etc/niit.d/samba?

--
 Peter Makholm     |                                              What if:
 peter@makholm.net |     IBM bought Xenix from Microsoft instead of buying