Re: mail --> mutt

2023-06-15, 10:29 (+0200); Jordi escriu:
> Ja fa un temps vaig voler configurar postfix i alguna altra cosa i no
> me'n vaig sortir, el que tinc ara son aplicacions que envien
> notificacions o redirigeixo la sortida a mail o a mutt segons si vull
> local o remotament.

Vols dir que amb el mail envies correu a adreces locals i amb el mutt a
adreces d'internet?

> Amb això, segons les configuracions de les aplicacions si fico que
> enviïn el correu per exemple a jomateix@correumeu.cat simplement no
> envien res.
>
> Mai he aconseguit configurar correctament postfix perquè enviï el
> correu al mateix ordinador, la mateixa xarxa o internet segons les
> meves necessitats. Tampoc vull deixar un servidor de smtp accessible
> des d'internet.

No és recomanable utilitzar postfix per enviar correu a internet.  El
més pràctic és utilitzar el postfix (o un altre MTA) per enviar correu
localment al mateix ordinador, i si els usuaris volen enviar correu a
internet que utilitzin un client de correu (com el mutt) que permeti
enviar correu a través d'un servidor de correu remot (com Gmail).

Llavors, per llegir el correu jo el que tinc és un servidor IMAP local
(dovecot) i d'aquesta manera puc utilitzar qualsevol client de correu
que em vingui de gust.  Les bústies locals estan sincronitzades amb les
bústies remotes allotjades al meu proveïdor de correu mitjançant un
programa que es diu offlineimap.

D'aquesta manera està tot integrat.  Tant el correu local com el
d'internet va a parar a les mateixes bústies, i puc treballar
indistintament amb les bústies locals com amb les remotes (per exemple,
amb webmail) ja que totes tenen el mateix correu.

Salutacions.