Re: (deb-cat) Mantenir versio de paquet

El 19/4/23 a les 15:39, Alfonso Camacho ha escrit:
Salutacions:

----- Mensaje original -----
De: "Narcis Garcia" <debianlists@actiu.net>
Para: "llistes" <debian-user-catalan@lists.debian.org>
Enviados: Miércoles, 19 de Abril 2023 15:30:33
Asunto: Re: (deb-cat) Mantenir versio de paquet

Què bé Leopold i Alfonso;
funciona.

El 19/4/23 a les 9:53, Alfonso Camacho ha escrit:
Salutacions:

A causa del problema amb M.Firefox 102 (que satura la memòria en algunes
configuracions per determinar), necessito que firefox-esr no
s'actualitzi amb la resta de paquets del sistema.

Amb el Synaptic he marcat els paquets de Firefox amb «Bloca la versió»,
però no sembla tenir cap efecte.

Com faig per a què els actualitzadors de paquets (apt, apt-get,
Synaptic, etc.) no incloguin aquests paquets amb un upgrade,
full-upgrade o dist-upgrade ?

Gràcies.

Has de marcar com a hold aquest paquet:

# apt-mark hold firefox-esr

Si vols veure el llistat de paquets bloquejats:

# apt-mark showhold

Per treure el bloqueig del paquet:

# apt-mark unhold firefox-esr

D'aquesta manera al fer el upgrade aquest paquet quedaria retingut.

No sóc gaire amic d'aquestes nyapes perquè si vas acumulant paquets retinguts suposo que podria ocasionar un trencament de les dependències d'apt. En el meu cas ho vaig fer nomès per un kernel determinat amb un moduls per  fer funcionar dos monitors connectats a una dock statition USB-c. No me la jugo ;)

Jo també prefereixo resoldre el problema d'origen però, en l'actual situació, també prefereixo utilitzar els paquets de repositori abans que instal·lar programari d'altres fonts, que encara menys tenen perquè contemplar la coherència de tot el programari del sistema.

--