consultes diverses sobre privacitat

Hola,

Tinc alguns dubtes que no tinc clar que siguin topic de la llista. Com a atenuant entenc que anys enrere es discutiren en aquesta llista qüestions de privacitat a les xarxes no directament relacionades amb debian.

Els dubtes són els següents:

. Entenc que diverses operadores espanyoles (com a mínim em sembla que Vodafone, Movistar i Orange) fan servir trustpid [*] com a nova supercookie.

. Entenc també que això afecta a connexions via router fibra com a connexions via mòbil de les operadores afectades.

. Via www.trustpid.com em sembla que pots desactivar el consentiment aquesta mena de supercookies del mòbil. Però no veig com podria desactivar el consentiment d'aquesta mena de supercookies al router. Algú sap com fer-ho?

. Un altre dubte que tinc és si aquesta mena de supercookies funcionarien encara amb VPNs o Tor.

. La pregunta aquesta sí que debianita: pel camí, m'estava plantejant que determinats usuaris dels meus linux debian facin servir la connexió del router però m'agradaria limitar-la a d'altres usuaris, que hi hagin usuaris que no puguin accedir a la xarxa del router.

Salut i bon any a tothom,

Xavi

[1] https://computerhoy.com/internet/trustpid-supercookie-vodafone-movistar-orange-no-podras-rechazar-1182408