Sai

Bon dia, Quan tenia el debian 10, em va costar força configurar el Sai
i trobar-li el controlador adequat, però finalment vaig aconseguir que
funcionés bé. De fet el systemd no aconseguia comunicar mai amb el
controlador per això l'engego amb un script amb contingut:

 /lib/nut/upsd
sleep 20
/lib/nut/nutdrv_qx -a Sai
sleep 10
/lib/nut/upsmon start

Amb debian 11 però, el sai no parava de pitar i no aconseguia connectar
amb el controlador. Després de remanar els cables sembla que es va
ficar bé.

L'altre dia, durant la aturada protesta, vaig parar la llum i
l'ordinador es va parar d'immediat, ho va fer però, correctament amb un
shutdown i amb la bateria al 100%.

Avui he fet una prova i he deshabilitat les entrades
/sbin/upsmon -c fsd

que tinc en un executable que envia missatges al correu local i extern
i en determinades situacions hauria d'aturar l'ordinador.
He estat pendent per tornar la llum abans de que la bateria arribés a
un nivell crític, però quan ha arribat a LOW, l'ordinador s'ha aturat
per la meva sorpresa amb un shutdown.

En principi si tinc: NOTIFYCMD /usr/local/bin/ups-control.sh al
upsmon.conf no hauria de fer res el upssched, però no tinc idea d'on ha
sortit el senyal per aturar l'ordinador.

Algú em pot orientar ?

Salutacions

Jordi.