Re: Telèfon i tauleta amb Debian

Hola,

Doncs jo estaria molt interessat en saber més d'això. Al seu moment vaig
estar amb ubuntu phone a un Nexus 5 i després a un OnePlus One. I li
vaig trobar moltíssims problemes:

. dificultats per fer servir un navegador web mínimament seriós (un
simple firefox amb plugins). El navegador (Morph) era molt dolent, la
veritat.

. Telegram i Signal funcionaven, sí, però d'aquella manera,

. El client de correu (Dekko em sembla que es deia) sí que era funcional
i perfectament comparable a k-9.

. Incapacitat / dificultat per xifrar el dispositiu.

. Poca disponibilitat d'apps més o menys serioses que recullin els pasos
que feia, o que recullin el track per la muntanya, en general tot eren
webapps i molt cutres.

Tot això malgrat  la feinada immensa que fan els del grup d'ubports i
els del grup de Telegram d'ubports-catalan, que se'ls hi ha de reconèixer..

LLavors mobian és una esperança extremadament interessant, i te voldria
demanar:

. Es pot instal·lar un firefox amb plugins de privacitat (els típics que
fem servir tots per aquí)?

. Es pot instal·lar software via un simple apt install? o s'han de fer
les mil voltes (anbox, containers) com s'havia de fer a ubports?

. Trucades? Telegram? Signal? funcionen correctament? Havia sentit a dir
que el teléfon era inusable.

. Es pot xifrar el dispositiu?

. Clients de correu tipus dekko o k-9?

. I després en l'apartat pijades, apps de steps o de tracks?

Moltes gracies i disculpa les molèsties :-)

Xavi

El 13/2/21 a les 8:39, Joan ha escrit: