Re: Proposta de millora per a la videoconferencia del DLP

Hola Narcís,

Jo comparteixo que, d'entrada, hagués sigut millor usar una de les
alternatives que comentes, però un cop fet la convocatòria no trobo
convenient canviar-la (que és un embolic), sobretot perquè les raons
que exposen son febles:

- usar serveis radicats als EEUU és un factor negatiu, però tampoc és
  per penjar-se... Hi ha molts serveis que tenen base en EEUU i ningú
  es planteja deixar d'usar-los NOMÉS per aquest motiu. Una de les
  pegues d'usar serveis als EEUU és pel fet de que puguin accedir a les
  dades emmagatzemades, que en aquest cas no són gaire trascendents, i
  per tant de poca monta per la NSA i companyia. Per la mateixa raó
  hauries de no enviar cap missatge a cap gmail / hotmail, ni a cap
  llista, com aquesta, que pot tenir subscriptors d'aquests seveis (el
  contingut dels missatges restarà, de per vida, en mans de la NSA, a
  diferència de la videoconferència de Jitsi, que no crec que quedi
  gravada al servidor, ni que ningú tingui interès en gravar-la

- parlar de centralització en el servidor de jitsi és ser molt
  optimista en l'ús d'aquest servei de videoconferència ;-) és una
  altra raó molt feble com per fer canviar una convocatòria

Per cert, jo trobo que, per difusió, que és el que ens interessa als
promotors del programari lliure, estaria bé gravar la xerrada i
penjar-la a peertube, etc. Si algú vol protegir la seva identitat por,
per exemple, desactivar la càmera, o posar-se una màscara, etc.

Salutacions,

--
Joan Cervan i Andreu
http://personal.calbasi.net

"El meu paper no és transformar el món ni l'home sinó, potser, el de
ser útil, des del meu lloc, als pocs valors sense els quals un món no
val la pena viure'l" A. Camus

i pels que teniu fe:
"Déu no és la Veritat, la Veritat és Déu"
Gandhi

El Thu, 17 Sep 2020 12:06:18 +0200
Narcis Garcia <debianlists@actiu.net> va escriure: