wd_keepalive, watchdog

Bones. Des que vaig ficar l'últim debian ja fa temps, quan he d'aturar
l'ordinador, triga molt de temps, uns 5 minuts. Es una mica conyàs ja
que a vegades es necessari que trigui poc. A més també em diu que no
pot desmuntar /home/jordi /home/pepitu /home/pepita, on el pepitu i la
pepita disposen d'una partició cada un per a ells sols.

Al systemd tinc funcionant wd_keepalive i watchdog a l'hora, i, no
estic segur si els dos fan el mateix. Algú em pot dir si és convenient
treure'n un i quin o potser tots dos?

Gracies.

Jordi