Re: Debian 10 eliminant suport a programari no-systemd

__________
El 15/10/18 a les 22:57, Jordi Mallach ha escrit:
> El ds. 13 de 10 de 2018 a les 22:48 +0200, en/na Narcis Garcia va
> escriure:

> O tal volta el "sector crític" no eren en realitat tan nombrosos, però
> sí que feien un soroll d'escàndol. I bona part del sector crític venia
> d'Ubuntu, que defensava la seua solució. En aquell debat, molt poca
> gent defensava sysvinit. Al tech ctte hi havia una majoria aclaparadora
> que pensava que s'havia de migrar a *alguna cosa*. Ubuntu evidentment
> deia que a Upstart. La resta, no. Just sayin'...
>
> En quant al sistema operatiu universal, aquest lema ho tenim, si no
> [...]

Puntualitzo sobre la meva opinió: SystemV té els seus defectes i una
acusada manca d'evolució per no haver un col·lectiu desenvolupador
«oficial».
Segurament els que critiquessin Systemd utilitzant SystemV com a bandera
estigueren equivocats, i jo ara veig els més encertats als que preveuen
diversitat sistemes d'inicialització (sysvinit, openrc, runit, sinit).
A més a més són una oportunitat pels projectes debian-bsd i debian-hurd.

Hauria de ser tant senzill de veure com la diferència entre una
distribució enfocada a un sol escriptori o una altra amb diversos
escriptoris previstos (Mate, KDE, LXDE,...)

Acabo de trobar aquesta pàgina:
https://wiki.debian.org/Debate/initsystem/systemd
on des de bon principi s'hi afirmen coses més espectaculars que
meditades. A l'altre extrem hi ha la contundent frase:
«Systemd is not portable»