Re: Linux és mas vulnerable que Windows

El 15/05/17 a les 19:56, Iker Bilbao ha escrit:
> https://m.xataka.com/seguridad/ni-linux-ni-macos-te-salvaran-del-ransomware-la-condena-de-windows-es-su-popularidad
>

> Qué en penseu?
>
> Gràcies,
>
> Iker

Què vols que et digui, podríem recitar la clàssica llista d'arguments.
Passo.

De tota manera, no estic massa d'acord amb l'argumentació principal de
l'article: Vol fer passar una llista de "vulnerabilitats detectades el
darrer mes" com si fos una llista de vulnerabilitats absolutes. Que es
detectin més vulnerabilitats en un sistema no vol dir que aquest sigui
de pitjor qualitat, sinó que s'escruta millor, i/o que en els altres
sistemes les vulnerabilitats s'amaguen. De fet, és precisament això el
que ha passat en el cas del WannaCry: una vulnerabilitat detectada per
la NSA que no es va reportar i, per tant, no es va corregir.

En el que sí que estic d'acord amb l'article és que una mica de "sentit
comú" per part de l'usuari evita molts disgustos. En aquest sentit
l'usuari mitjà de GNU/Linux sol tenir una formació i "cultura"
informàtica que li permet identificar (i evitar si és prou conscient i
no massa mandrós) conductes de risc. Evidentment, això podria deixar de
ser cert si GNU/Linux esdevingués un sistema operatiu "mainstream"
d'escriptori però, de moment, no és així.

Orestes.