Re: Ext2 per ordinadors antics

Narcis Garcia:

> Voldria recollir opinions sobre la meva suposició de què s'estalvia
> temps de procés i ús de disc formatant en el sistema de fitxers «ext2»
> en comptes de «ext4».

El meu consell és que no suposis res i facis proves per confirmar
les hipòtesis que et plantegis.

Els nuclis més moderns pot ser que assumeixin que el maquinari és
més modern i per tant facin algunes assumpcions i optimitzacions
que perjudiquin el maquinari més antic. De fet, a Debian fins fa
pocs mesos es compilava tot el codi amb suport per a i486 i ara a
sid ja es compila tot amb suport per a i586. Una forma de veure
quin codi genera el compilaror és fent «gcc -v».

Sobre l'ús del disc que podries estalviar amb ext2 respecte
ext3, crec que hauria de ser menyspreable perquè el journaling
no acostuma a ocupar gaire:

```
$ dd if=/dev/zero of=filesystem bs=1M count=1024
$ /sbin/mkfs.ext2 filesystem; /sbin/tune2fs -l filesystem | grep Free
Creating filesystem with 262144 4k blocks and 65536 inodes
Free blocks:              257701
Free inodes:              65525
$ /sbin/mkfs.ext3 filesystem; /sbin/tune2fs -l filesystem | grep Free
Creating filesystem with 262144 4k blocks and 65536 inodes
Creating journal (8192 blocks): done
Free blocks:              249500
Free inodes:              65525
$ /sbin/mkfs.ext4 filesystem; /sbin/tune2fs -l filesystem | grep Free
Creating filesystem with 262144 4k blocks and 65536 inodes
Creating journal (8192 blocks): done
Free blocks:              249509
Free inodes:              65525
```

Una altra forma d'alliberar espai per als usuaris es reduir la
reserva per defecte del 5% d'ocupació a un valor més baix amb
el tune2fs (això és especialment interessant en discos grans).

Salut,
Alex