Fwd: Re: I Pgup PgDn ?

-------- Missatge reenviat --------
Assumpte: 	Re: I Pgup PgDn ?
Data: 	Wed, 30 Nov 2016 18:04:50 +0100
De: 	Moises <moisesgomezgiron@gmail.com>
A: 	Narcis Garcia <debianlists@actiu.net>

Per evitar les tecles mortes de ^` i poder fer servir més naturalment el
Vim, m'he mapejat
- qeuio --> áéúíó
- adjkl --> àèüïò
- cn --> çñ

M'ha calgut canviar € que ara em surt amb alt-gr + maj + 4

A mi em va tan bé que ja faig servir això fins i tot amb teclats amb
disposició física espanyola.

Us passo el fitxer de configuració per un dels meus teclats. El podeu
provar amb
$ xmodmap Xmodmap.ca.cherry105

El dia 29 de novembre de 2016, 21:04, Narcis Garcia
<debianlists@actiu.net <mailto:debianlists@actiu.net>> ha escrit:

    __________
    masked enough at lists.debian.org <http://lists.debian.org> archives.
    El 29/11/16 a les 19:55, Ernest Adrogué ha escrit:
> [...]
    >   key <UP>    { [        Up,           Up ,              Page_Up ] };
    >   key <DOWN>  { [       Down,         Down,            Page_Down ] };
    >   key <LEFT>  { [       Left,         Left,                 Home ] };
    >   key <RGHT>  { [      Right,        Right,                  End ] };
    > };
    > EOF
    > cat > .config/xkb/config <<"EOF"
    > xkb_keymap {
    >       xkb_keycodes  { include "evdev+aliases(qwerty)" };
    >       xkb_types     { include "complete"      };
    >       xkb_compat    { include "complete"      };

"pc+es(cat)+inet(evdev)+compose(rwin)+compose(menu)+keypad(oss)+local(arrows)"
    };
    >       xkb_geometry  { include "pc(pc105)"     };
    > };
    > EOF
    >
    > i llavors en el fitxer .xsessionrc escrius
    >
    > if [ -r "${HOME}/.config/xkb/config" ]; then
    >     xkbcomp -I"${HOME}/.config/xkb/" \
    >           "${HOME}/.config/xkb/config" "${DISPLAY}"
    > fi
    >
    > Ara bé, els programes poden decidir ignorar la tecla modificadora si
    > consideren que no té sentit.  Per exemple, amb aquesta configuració,
    > veig que l'evince fa Page_Up si apreto AltGr+Up en canvi el
    Firefox no,
    > només fa Up.

    Ja estaria bé que hi hagués distribucions de teclat pensades per teclats
    diferents, és a dir, per exemple una distribució de teclat britànic per
    escriure en Català sense canviar el què porta imprès.