Re: [d-u-c] Canvi de placa base

Narcis Garcia:

> És a dir, que fa que s'oblidi el maquinari anterior i es detecti tot
> com si fos el primer dia, sense reinstal·lar sistema ni programari.
> Suposo que això ho van preparar per a què els majoristes puguin clonar
> discs ràpida i massivament.

Crec que no funciona exactament així. Les versions OEM sovint
només incorporen suport per a maquinari específic del fabricant
i per no tenir una instal·lació diferent per a cada equip, el
que fan és posar-hi tots el programari de suport necessari per
a tots els equips. Així, en la primera arrencada es tria quin
és l'equip a configurar, es fan els canvis necessaris perquè
funcioni a la primera i es crea l'usuari amb les dades que ha
proporcionat.

El següent cop que arrenca ja té configurat tot el maquinari
de l'equip i no cal fer res més perquè funcioni.

> És possible provocar aquesta reinicialització amb Debian?

Crec que el debian-installer no ho suporta directament però que
s'hi poden incorporar mecanismes similars.

Amb Debian el que es fa és buscar què falta quan algun component
no es detecta o acaba de funcionar bé. Per exemple, en el meu
cas vaig haver d'activar non-free per poder instal·lar el paquet
firmware-iwlwifi.

En una instal·lador OEM, la primera arrencada hauria vist que
calia el paquet i l'hauria instal·lat i configurat perquè a la
segona arrencada la wifi funcionés perfectament.

En resum, OEM només té sentit per als fabricants que volen posar
suport per diferents tipus de maquinari en una mateixa imatge.

Salut,
Alex