Re: quin gestor de finestres us agrada ?

Hola,

2015-01-11, 18:23 (+0100); alex@probeta.net escriu:
> Aquests dies s'ha actualitzat Fluxbox, després de molt de temps, que era un
> gestor de finestres que utilitzava quan vaig començar amb Linux (fluxbox,
> blackbox, enlightenment, ...)
>
>   http://linux.slashdot.org/story/15/01/06/2246255/fluxbox-136-released
>
> M'adono que els últims anys van apareixent gestors nous (i3wm, awesome, ...)
> que desconec completament.
>
>   http://en.wikipedia.org/wiki/X_window_manager#X_window_managers
> https://wiki.archlinux.org/index.php/window_manager#List_of_window_managers

> [...]

Jo vaig començar amb fvwm o un d'aquests, molt poc temps, després icewm,
després em vaig passar a windowmaker durant uns 5-6 anys, finalment Gnome i
actualment xfce.  Normalment sempre configuro el gestor de finestres tal com
ho tenia al windowmaker:

1) focus segueix el mouse
2) clic sobre el títol enfonsa/aixeca la finestra
3) doble-clic sobre el títol enrolla/desenrolla la finestra
4) alt+arrossegar mou la finestra

i tecles per maximitzar verticalment (Win+z) o horitzontalment (Win+x).

Com que el gestor de finestres d'xfce permet aquesta configuració i no li
trobo cap problema remarcable, és el que faig servir.  No crec que guanyés
res canviant-lo per un altre.

Algun cop he tingut curiositat per provar algun gestor de finestres
d'aquests “alternatius”, però vaig veure que uns no permetien solapar
finestres i altres tenien vincles de tecles estil vi, i per tant ho vaig
descartar ipso facto.

Salut.