systemd i la mare que el va...

Hola,

A pesar del títol, encara estic disposat a donar a systemd el benefici del dubte. No tinc un perfil tècnic, o sigui que no entenc massa les raons a favor i en contra que veig per internet. Agrairia molt si algú m'expliqués amb llenguatge planer què significa systemd, i per què val la pena utilitzar-lo, si és que la val.

Porto temps sentint-ne a parlar, i inclús vaig quedar sorprès de fins a on arribava la polèmica al veure que s'estava produint un fork a Debian per a fer una nova distribució exactament igual però sense el systemd. Com a usuari no professional, vaig pensar que aquesta polèmica ni m'anava ni em venia, i que pel que a mi feia, seguiria essent fidel a la Debian de sempre. Però em sembla que començo a veure amb bons ulls lo del fork, des de que després de la darrera actualització el meu PC es queda penjat eternament a l'arrencada amb el missatge:

[tres-asteriscs-vermells***]A start job is running for LSB: Raise network interf...(aqui un comptador de segons que no acaba mai) /no limit)

Pel que he pogut esbrinar, sembla que hi ha un conflicte entre unes particions NFS que munto al arrencar i el systemd dels *@#$$!!!

El pagot, que no solució, sembla que passa per comentar al fstab les esmentades entrades, però clar, he de poder arrencar per fer-ho. Estic intentant arrencar el sistema amb velles knopix i ubuntus, però de moment, cap livecd ha estat capaç d'arrencar, amb els més estrafolaris i variats errors possibles, o sigui que tampoc n'estic segur de que ho pugui arreglar ni que aquesta sigui la solució.

De moment, aqui estic, sense ordinador i pensant que potser tenen raó els partidaris del fork, que acusen a systemd de pervertir la filosofia UNIX de programes que fan una cosa i la fan bé. Aquí hi ha la clau: LA FAN. De moment, al meu ordinador systemd no fa res.

Crec que els del fork estan fent una campanya de crowdfunding per tirar endavant el projecte. Vaig a buscar la pasta.

Ricard