Re: <off topic> registrar domini i llogar hosting</off topic>

On 17/10/13 17:09, Daniel Martí wrote:

> Segurament es refereixen a Barcelona com qualsevol altre poble o
> ciutat Catalana. Evidentment un datacenter aquí (que corri
> programari lliure) és molt millor que un a Londres o als EUA.

Jo no seria tant categòric...

Un datacenter aquí també te problemes:

- per a organitzacions que estan sotmeses a la repressió de l'estat és
més segur algun país amb lleis més garantistes (vau veure l'exsursió a
Escandinàvia de la gent de Nodo50??

- en general els datacenters catalans / espanyols son més cars que els
usamericans o alguna alternativa europea com OVH (aquest darrer no
ofereix sistemes administrats, però estic convençut que els sistemes
administrats aquí son més cars que als USA... com a mínim sempre que
ho comparo em trobo amb el mateix)

- el suport post-venda, malgrat ser més proper, no te perquè ser més
bo aquí que a USA / Alemania... Depèn... Jo tinc un client amb una web
hostatjada a Andalusia amb un suport nefast, i en canvi un dels meus
servidors de referència està als EEUU i allà tinc suport 24h 365 dies,
de relativa qualitat i amb respostes bastant ràpides... Segur que aquí
també trobes serveis de qualitat, però no sé a quins preus ;-) (per
exemple, Dinahosting m'agrada com a concepte, però son més cars que
http://www.hostforweb.com/2079.html ... suposo que la qualitat deu ser
semblant.

- la LODP no només es compleix amb servidors espanyols, també es fa,
juraria, amb servidors de la UE i amb els de fora que estiguin
certificats segons nosequé...

Els inconvenients els heu anat comentant en altres missatges ;-)

Pd.: lo del ping no sé si és tant crucial... Ho desconec, i
m'agradaria saber-ho del cert ;-) En tot cas, estaria bé comparar-ho
amb, per exemple, que una web tingui ben configurat el servidor web,
que usi Nginx, catxès, codi eficient, etc. Clar que no tot son webs a
la vida :-p Jo parlo del meu negociat...

Salutacions,

Joan Cervan
calbasi.net