Re: Recuperar un disck

El dv 19 de 07 de 2013 a les 10:34 +0000, en/na Pere Nubiola Radigales
va escriure:
> Fa uns dies s'em va espatllar el disc. Donat que el ordinador era una
> mica vell en vaig compraun de nou , al que vaig installar el el disc
> vell per intentar recuperar dades.
> Quant uintento montar el disc vell em dona els eguent dmesg

Té molt mala pinta. Com anem de backups?

> He trobat aixo:
> https://groups.google.com/forum/#!
> msg/de.comp.os.unix.linux.hardware/okXwhnwvxQs/gQafyYebquQJ
>

> Pero está en Aleman. veig que fa un dd peró no veig d'on obté les
> dades
>

> Algú em pot ajudar

Doncs el paio veu que smartctl diu que al block 175035952 hi ha
problemes. Segons google translate:

"és a dir l'auto-prova ha trobat un error en un bloc,
que ni tan sols existeix. I el bloc defectuós 175035952 té
el Selbssttest no ser criticat."

Què tampoc és que entenguem massa, però almenys sabem que el bloc està
xungo.

Amb el dd el que fa és intentar posar-ho a zero per veure si això fa
revifar el disc, imagine. No sembla funcionar.

Bona sort amb el disc, tot i que jo no tinc gaires esperances.

Jordi

--
Jordi Mallach Pérez  --  Debian developer     http://www.debian.org/
jordi@sindominio.net     jordi@debian.org     http://www.sindominio.net/