Re: pregunta backup encriptat

On Thu, Jul 04, 2013 at 11:55:07AM +0200, alex@probeta.net wrote:
> Benvolguts/des
>
> escric per demanar-vos consell.
>
> Treballo a molts ordinadors i vaig amunt i avall amb una memòria usb
> i amb un disc dur usb que contenen un backup del que tinc a casa,
> alguns amb informació valuosa i personal d'alumnes meus, que de cap
> manera hauria d'estar disponible si em roben o perdo els meus
> dispositius externs.

T'anava a recomanar TrueCrypt, però potser et serveix GPG:

# Per xifrar
gpg --output xifrat.gpg --encrypt --recipient alex@probeta.net fitxer.txt

# Per desxifrar:
gpg --output fitxer.txt --decrypt xifrat.gpg

Necessitaries haver creat prèviament el parell de claus (o usar el
flag --symmetric). Mira't [1].

Després però, caldria usar alguna eina similar a wipe per no deixar
rastre de les dades sensibles.

Espero que et serveixi.

[1] http://www.gnupg.org/gph/es/manual.html
--
Adrià García-Alzórriz
adria@fsfe.org

Los sistemas nuevos generan problemas nuevos.
		-- Teorema fundamental.